گروه محصولات

نشست صمیمی و جشن امضا کتاب علیرضا خمسه

1398/03/16 پنج شنبه

به گزارش روابط عمومی دنیای کتاب قم؛ نشست صمیمی و جشن امضاء کتاب آموزش پانتومیم و کتاب کمدی یا طنز در تلویزیون به نویسندگی علیرضا خمسه، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون با حضور پرشور و بی نظیر علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی و جمعی از مسئولین و مدیران فرهنگی قم در مجموعه بزرگ دنیای کتاب قم برگزار شد.

در این نشست علیرضا خمسه بازیگر سینما و تلویزیون گفت: هر کشور و دولتی بر اساس سیاست‌های خاص خود کتاب‌هایی را به چاپ می‌رساند. شاید بهتر باشد کتاب‌های بیشتری را به چاپ برسانیم تا مخاطب به سطح گسترده‌تری از کتاب دسترسی داشته باشد و با خواندن کتاب‌های متفاوت، کتاب مناسب ذائقه خود را انتخاب کند.

خمسه با اشاره به توجه بیشتر به توزیع کتاب در این باره افزود: باید از نشر و توزیع کتاب حمایت بیشتری شود زیرا مشکل توزیع کتاب یکی از معضلات بزرگی است که بر سر راه کتاب و گسترش کتاب خوانی قرار دارد. همچنین باید در جهت بهبود شرایط اقتصادی تلاش کرد؛ می‌توان در کنار یارانه‌ها، بن کتاب هم در اختیار افراد قرار داد تا مردم برای خرید کتاب ترغیب و تشویق شوند.

ایشان با اشاره به ترجمه کتاب آموزش پانتومیم افزودند: جاي خالي چنين كتابي به خصوص در ميان علاقمندان مستعد شهرستاني در ميان كتابهاي تاتري احساس مي شد و به تمرين‌هايي كه در اين كتاب معرفي مي شود با سادگي خاص خود قدرت آموزشي بالايي دارند اين دليل من بر آن شدم كه اين كتاب را ترجمه كنم."

وي افزود:"بيشتر كتابهايي كه در حوزه پانتوميم چاپ شده به مباحث نظري پانتوميم مي پردازد و كمتر وارد حوزه هاي عملي و تمرين هاي كاري مي‌شوند اما اين كتاب بيشتر به مسائل عملي مي پردازد . تمرين‌هايي كه در اين كتاب معرفي مي شود با سادگي خاص خود قدرت آموزشي بالايي دارند."

اين بازيگر سينما و تاتر گفت:"كتاب اصلي به زبان آلماني توسط مارك اشتولزنبرگ نوشته شده است .اما براي ترجمه آن من از ترجمه انگليسي و فرانسه اين اثر اين كتاب تصاوير زيادي دارد و بيشتر از آنكه مفاهيم را با متن انتقال دهد آنها را به وسيله تصوير نمايش مي‌دهد هم استفاده كرده ام."

خمسه در پایان سخنان خود اظهار داشت: یکی از بهترین اتفاقاتی که در این نشست انجام شده است تقارن این نشست با میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر می باشد که افتخار این را دارم در جوار بارگاه کریمه اهل بیت (س) در مجموعه بزرگ دنیای کتاب در بین علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی حضور پیدا کنم و از این مجموعه فاخر و بی نظیر دیدن کنم.

ایشان ضمن ابراز خرسندی از راه اندازی چنین مجموعه در استان قم اظهار داشت: با وجود چنین مجموعه ای شاهد استقبال مردم عزیز قم در عرصه کتاب و کتابخوانی خواهیم بود و این اتفاق بزرگ را به فال نیک می گیریم.

انصراف از نظر